جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

تفاوت وان حمام با وان جكوزي

۷ بازديد

وان حمام

از اصلي ترين وسايل موجود در هر حمامي، وان حمام مي باشد. همان طور كه از اسمش پيداست، شكل و طراحي ساده اي دارد، شما مي توانيد درون آن را پر از آب گرم كنيد و داخلش برويد. يكي از مزيت هايي كه دارد اين است كه مي توان روي آن يك سري شيرآلات نصب كرده و به راحتي مي توان آن ها را از آب پر كرده و استفاده كرد. طول يك وان معمولي به اندازه هاي مختلف وجود دارد.
وان هاي حمام حوضچه هايي در ابعاد مختلف هستند كه در آن ها آب ريخته مي شود و بدن را شست و شو مي دهند.
وان هاي حمام از نظر ابعاد و جنس داراي تنوع زيادي مي باشند كه هر كس متناسب با فضاي حمام و شرايط طندگي براي شست و شوي بدن خود و حيوانات خانگي تان از آن ها استفاده مي كنند.

وان جكوزي

وان جكوزي اول در مراكز تفريحي آبي وجود داشتند كه بعدها به مرور زمان بعضي از خانه ها به وان جكوزي مجهز شده اند.
وان جكوزي خانگي نسل كاملا جديدي از وان ها هستند كه به غير از خصوصيات وان هاي معمولي داراي پمپ آب، سيستم گرمايشي، محافظ جان، بالشتك، جت هاي كف و كناره و… مي باشد.

 

وان جكوزي خانگي عملكردي مانند همان جكوزي هاي استخرها و يا مراكز تفريحي آبي دارند. با اين فرق كه وان جكوزي خانگي به صورت اختصاصي در حمام خانه نصب مي شود و مي توانيد در زمستان با نوشيدني به وان پر از آب گرم برويد به همراه يك موزيك آرامش بخش.

اجزاي اصلي وان و جكوزي

وان و جكوزي براي آنكه بصورت نرمال و ايده آل كار كند، بايد قطعات و اجزا مختلف آن به درستي نصب و سرويس شود.
وان و جكوزي ها داراي قطعات مختلفي هستند، كه هر كدام از آن قطعات وظيفه خاصي را بر عهده دارند. وان جكوزي ها داراي قسمت ها و قطعاتي مانند، پمپ آب، سيستم هوايي، سيستم گرمايشي، محافظ جان و… است. در شكل زير كامل و واضح تمام اجزا و قطعات را مي بينيد:

 

جكوزي خانواده

تفاوت وان حمام با وان جكوزي

يكي از اصلي ترين تفاوت هاي وان حمام و جكوزي اين است كه وان حمام سيستم گرمايشي و هوايي، ماساژور ندارد. وان جكوزي ها داراي اين ويژگي ها هستند و علاوه بر شست و شوي بدن و آرامش، موجب بهيود درد عضلات و مفاصل خواهند شد.
همچنين وان و جكوزي داراي جت هاي آب و فواره هاي آب گرم است كه از ديواره هاي كناري به داخل آب مي ريزد. اين جت ها براي ماساژ بدن و مقابله با دردهاي عضلاني و مفصلي ساخته شده است.
از ديگر نكاتي كه مي توان براي وان جكوزي اشاره كرد سيستم محافظ جان است. وان و جكوزي داراي سيستم هايي هستند كه با برق كار مي كنند كه از اين رو ممكن است نگراني هاييي بابت برق گرفتگي را در افراد به وجود بياورند. سيستم محافظ جان در هنگام برق گرفتگي،موجب قطع شدن جريان برق مي شود.
براي پر كردن وان معمولي از آب، بايد از شير مخصوص حمام استفاده كرد. در حالي كه از داخل وان جكوزي مي توان ميزان آب ورودي به حوضچه را كنترل كرد.

 

مطالعه كنيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.