پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

هزينه هاي زندگي دانشجويي در ۱۰ شهر برتر آلمان

۱۳ بازديد

هزينه هاي زندگي دانشجويي در ۱۰ شهر برتر آلمان

اين كشور با وسعتي ۳۵۷٬۳۸۶ كيلومتر مربع و جمعيتي حدود ۷/۸۳ ميليون نفر، نه تنها ارزانترين و دانشجوپذيرترين كشور اروپا براي تحصيل است بلكه در سطح جهاني و بين المللي هم داراي اعتباري ويژه اي است. زبان رسمي اين كشور زبان آلماني است كه شاخه اي از زبان هاي هندو-اروپايي ميباشد. هزينه زندگي دانشجويي در آلمان نسبت به ساير كشورهاي اروپايي كاملا منطقي است.

Bottom of Form

زندگي دانشجويي يكي از بهترين دوران ‌ها در طول زندگي هر شخص مي باشد و تحصيل در خارج از كشور مي ‌تواند شور و هيجان خاصي را به ابعاد زندگي دانشجويي ببخشد. از اين رو كيفيت بالاي زندگي و هزينه ‌هاي مقرون به صرفه در آلمان، موجب شده است هر ساله دانشجويان زيادي از سراسر دنيا براي اخذ پذيرش از دانشگاه‌ هاي آلمان و حتي گاهي ويزاي كاري آلمان اقدام ‌كنند. يكي ديگر از مزيت هاي تحصيل در آلمان كه باعث شده مهاجرپذير باشد اين است كه دانشجو ميتواند رايگان تحصيل كند اما تنها مي تواند در دانشگاه هاي دولتي آلمان (به جز ايالت بادن و ورتمبرگ) به تحصيل بپردازد.

عوامل مهم در رتبه‌بندي برترين شهرهاي جهان

طبق رتبه‌بندي برترين شهرهاي جهان براي زندگي كه هر ساله منتشر مي‌شود، عوامل مختلفي مانند امكانات شهري، خدمات بيمه، بازنشستگي، بهداشت، درمان، تفريح، آموزش و پروش و چندين عوامل ديگر در رتبه‌بندي بهترين شهرهاي جهان تاثيرگذار است.

تحصيل رايگان در آلمان

تحصيل در آلمان رايگان است، در صورتي كه شما اقامت آلمان را داشته باشيد، فرزندان شما مي‌توانند به صورت رايگان در آلمان تا مقطع ديپلم ادامه تحصيل دهند، البته اكثر دانشگاه‌هاي آلمان هزينه بسيار كمي دارند و حتي هزينه برخي از دانشگاه‌هاي آلمان از شهريه دانشگاه آزادهاي ايران هم كمتر است. تحصيل در دانشگاه‌هاي دولتي آلمان در تمامي مقاطع رايگان است.

خدمات درماني رايگان

افراد شاغل در آلمان مي‌توانند از خدمات بيمه‌اي اين كشور به صورت رايگان بهره‌مند شوند و فرزندان آنها از حقوق ماهيانه بهره‌مند خواهند شد. امكان دريافت وام با سود بسيار كم و طولاني و هزينه زندگي بسيار معقول در آلمان سبب شده است تا اين كشور به عنوان يك گزينه بسيار جذاب براي داوطلبان تحصيل در خارج از كشور، مطرح شود.

اقتصاد آلمان

آلمان به عنوان بزرگ‌ترين اقتصاد اروپا شناخته مي‌شود. آلمان يكي از بنيان‌گذاران اتحاديه اروپا و حوزه يورو است. ۹۹% شركت‌هاي آلمان، شركت‌هايي با اندازه كوچك و متوسط هستند كه اغلب هم به صورت خانوادگي اداره مي‌شود. بيش از ۵۳ شركت از ۵۰۰ شركت برتر دنيا در آلمان قرار دارد. مقر اصلي شركت‌هاي بسيار معتبري مانند فولكس واگن، دايملر، زيمنس، بنز، بي‌ام‌و، نيوا، آديداس و نايك و چندين برند معتبر ديگر در آلمان قرار دارد.

ميزان بيكاري در آلمان

 

بيش از ۷۳% مردم آلمان در بخش خدمات مانند حوزه حمل‌ونقل، هتلداري، صنعت غذا، خدمات اجتماعي، بهداشت و درمان، مسكن و بخش مالي مشغول به كار هستند. نزديك به ۲۵% مردم آلمان هم در حوزه‌هاي مختلفي مانند شيلات و كشاورزي و جنگداري مشغول به كار هستند.

مطالعه بيشتر

نیروی کار خارجی واجد شرایط در آلمان

هر کسی که در آلمان شغلی پیدا کند می تواند برای دریافت مجوز کار اقدام کند؛ ما روند و شرایط این درخواست بسته به اینکه از کجا آمده اید متفاوت استسه گروه واجد شرایط برای دریافت مجوز کار در آلمان وجود دارد که بر اساس کشورهایشان دسته بندی می شوند:

  • شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و یا سوئیس
  • شهروندان ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، اسرائیل، ژاپن یا کره جنوبی
  • شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا آموزش صفر تا صد زبان آلمانی

نیروی کار خارجی از کشورهای اتحادیه اروپا، سوئیس، لیختن اشتاین، نروژ یا ایسلند

اگر شهروند اتحادیه اروپا، سوئیس، لیختن اشتاین، نروژ یا ایسلند هستید، نیازی به درخواست برای ویزا و مجوز کار در آلمان ندارید. اگر قصد دارید بیشتر از سه ماه در این کشور بمانید، تنها کاری که باید کنید این است که اقامتتان را ثبت کنید. برای این کار باید به اداره ثبت اقامت محلی (Einwohnermeldeamt) یا اداره مهاجرت (Ausländerbehörde) مراجعه کنید.مجوز کار در آلمان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.