پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

آيا جكوزي براي زنان باردار ضرر دارد؟

۱۱ بازديد

جكوزي ، تفريحي جذاب

در صورتي كه به تازگي در منزل خود جكوزي نصب كرده ايد حتما شور و اشتياق تمامي اعضاي خانواده را براي استفاده از جكوزي مشاهده كرده ايد. كودكان قرار گرفتن در آب و آب بازي را خيلي دوست دارند به همين دليل از اولين افرادي كه مي خواهند زودتر از بقيه جكوزي را تجربه كنند اعضاي كوچك تر خانواده هستند.
تمام اعضاي خانواده از جمله خانم هاي باردار نيز دوست دارند در كنار فوايدي كه جكوزي دارد از لذت آن نيز بهره مند شوند. اما هر فردي با توجه به شرايطي كه دارد بايد قبل از استفاده از جكوزي با پزشك متخصص مشورت كند. از جمله اين افراد خانم هاي باردار و كودكان هستند كه در استفاده از جكوزي بايد مراقب باشند.

آيا جكوزي براي زنان باردار ضرر دارد؟

آيا استفاده از جكوزي براي زنان باردار ضرر دارد؟

تحقيقات كمي در مورد استفاده از سونا، جكوزي، جكوزي و اتاق بخار در دوران بارداري وجود دارد. اما به دليل خطرات ناشي از گرم شدن بيش از حد، كم آبي و غش، توصيه مي شود از آنها اجتناب كنيد.
در دوران بارداري به دليل تغييرات هورموني و افزايش خون رساني به پوست احساس گرما بيش از حد طبيعي خواهيد داشت. اين تغييرات هورموني همچنين مي تواند باعث احساس ضعف در زنان باردار شود.
گذراندن بيش از ۱۰ دقيقه در جكوزي مي تواند دماي بدن شما را بيش از ۳۸ درجه سانتيگراد افزايش دهد. تحقيقات محدودي نشان داده است كه خطر در نوزادان زناني كه در اوايل بارداري تب دارند، افزايش مي يابد. برخي از مطالعات همچنين نشان مي دهد كه تب در دوران بارداري ممكن است خطر سقط جنين را افزايش دهد، اما تحقيقات بيشتري در اين مورد نياز است.
در حالي كه مشخص نيست كه آيا دماي بالاي غيرطبيعي بدن ناشي از تب بر روي زنان باردار تأثير مشابهي با دماي بالا ناشي از استفاده از جكوزي دارد يا خير، متخصصان توصيه مي كنند احتياط كنيد.
اين امكان وجود دارد كه افزايش قابل توجه دماي مركزي بدن شما در بارداري مضر باشد، به خصوص در ۱۲ هفته اول، اگر بيش از حد گرم مي شويد، خون بيشتري در نزديكي پوست شما جريان مي يابد تا با تعريق بدن شما را خنك كند.

آيا جكوزي براي زنان باردار ضرر دارد؟

اگر باردار هستيد و قصد استفاده از وان آب گرم را داريد، يا مي خواهيد از وان آب گرم در دوران بارداري استفاده كنيد، اين اقدامات را براي كاهش خطرات انجام دهيد:
از نشستن در نزديكي ورودي كه آب تازه گرم شده را تامين مي كند خودداري كنيد.
زمان حضور در جكوزي را به كمتر از ۱۰ دقيقه محدود كنيد.
در صورت امكان سعي كنيد سينه خود را بالاي آب نگه داريد. حتي بهتر است جايي بنشينيد كه فقط نيمه پاييني شما در آب گرم است.
اگر احساس ناراحتي كرديد از وان آب گرم خارج شويد.
اگر جت هاي آب گرم روشن هستند، در طرف مقابل بنشينيد كه دماي آب كمي كمتر است.
از فرو بردن سر، بازوها، شانه ها و بالاي سينه خودداري كنيد.
اگر احساس تعريق كرديد، فوراً از وان خارج شويد و خود را خنك كنيد.
زمان حضور در جكوزي را حتي به كمتر از ۱۰ دقيقه محدود كنيد يا اگر از سلامتي خوبي برخوردار نيستيد يا به دليل تب، ورزش يا استفاده قبلي از وان آب گرم يا سونا دماي بدنتان بالا رفته است، از استفاده از وان آب گرم خودداري كنيد.
اگر تب داريد از وان آب گرم استفاده نكنيد.
اگر در اوايل بارداري براي مدت طولاني از وان آب گرم استفاده كرده ايد، در مورد راه هاي تشخيص نقص لوله عصبي در دوران بارداري با پزشك خود مشورت كنيد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.