پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

جكوزي خانگي

۱۲ بازديد

جكوزي

 جكوزي ها حوضچه هاي كوچكي هستند كه در آن آب با فشار به بيرون پرتاب مي شود. در وان، آب به وسيله پمپ به بيرون پرتاب مي شود. در اين مدل از وان ها از تجهيزاتي استفاده مي شود كه به وسيله آن فشار هوا به شدت بالا مي رود. وان هاي موجود در بازار در انواع متفاوتي عرضه مي شوند. به طور مثال جكوزي ها مي توانند در شكل و ابعاد متفاوتي عرضه شوند. اشكالي مانند بيضي، دايره، مستطيل.

جكوزي خانگي

جكوزي ها معمولا به صورت يك نفره يا دونفره يا سه نفره يا چهاره نفره و شش نفره موجود مي باشند. با توجه به محيط داخل حمام، شما مي توانيد انتخاب هاي متفاوتي داشته باشيد. در حالت كلي بهتر است بيان كنيم با توجه به نيازتان مي توانيد اقدام به انتخاب بهترين نوع وان نماييد.
اين محصولات در حالت كلي داراي تجهيزات پيشرفته اي هستند. تجهيزاتي مانند:
  • پمپ
  • شيرآلات
  • لوله
  • نازل و غيره.
علاوه بر مواردي كه در بالا به آن ها اشاره كرديم جكوزي هاي خانگي بر حسب نوع نياز شما داراي تجهيزات متفاوتي مي باشند. هر كدام از تجهيزاتي كه در بالا به آن ها اشاره كرديم داراي عملكرد مخصوص به خود مي باشند. تجهيزاتي كه بر حسب نياز شما در اين محصولات خانگي موجود مي باشند به شرح ذيل مي باشند:
  • پنل هايي در جلو و كنار.
  • شاسي هاي موجود در وان.
  • زير سري هاي مخصوص وان.
  • جت هاي موجود در بدنه.
  • پمپ هوادهي.
  • سيستم حفاظت جان.

تفاوت وان و وان جكوزي در چيست؟

تفاوت اصلي وان و وان جكوزي در نحوه گردش آب به داخل وان است. تجهيزات مورد استفاده در جكوزي خانگي باعث گرديده تا قيمت آن نسبت به وان حمام بسيار بيشتر باشد. در وان معمولي آب گرمي كه توسط آبگرم كن منزل توليد شده است، از طريق شير آب وارد محفظه مي‌شود و مي‌تواند مورد استفاده قرار گرفته و پس از استفاده تخليه گردد. گردش آب در وان جكوزي به‌سادگي گردش آب در وان نيست. در جكوزي خانگي آب گرم توسط يك پمپ آب به گردش درمي‌آيد. همچنين در بسياري از جكوزي‌ها، قابليت تنظيم ديجيتال جريان و دماي آب نيز وجود دارد، امري كه در وان حمام بايستي به‌صورت دستي با تنظيم شير آب گرم يا سرد انجام گيرد. مانند كابين دوش شيشه اي كه تنظيم آب گرم و سرد بوسيله خودمان صورت ميگيرد.

جكوزي .1

فرق وان خانگي با استخر

همان طور كه در طي مقاله به كرات به آن اشاره شد، وان جكوزي ها تفاوت چنداني با وان جكوزي هاي استخر ندارند؛ اما چند تفاوت جزئي و كوچك بين آن ها وجود دارد كه در اين مقاله به آن ها مي پردازيم:
تفاوت در گرمايش: آب وان جكوزي خانگي توسط آب گرم كن و يا هيتر گرم مي شوند. آب استخرها اما توسط موتور خانه ها گرم مي شوند. اين نكته هم قابل ذكر مي باشد كه در گرم كردن آب به وسيله هيتر مقدار گرم بودن آب بسته به سليقه شما مي تواند كم و يا زياد شود.
تفاوت در نصب اين دستگاه: براي نصب وان جكوزي خانگي هيچ نيازي به خراب كردن محيط براي قرار دادن اين وسيله وجود ندارد و به راحتي قابل نصب مي باشد؛ در حالي كه در خصوص وان جكوزي استخر اين مورد صدق نمي كند و خرابي زيادي را به همراه دارد.
ابعاد آن ها: ابعاد جكوزي در استخر به واسطه بزرگ بودن فضا بيش تر از ابعاد وان هاي خانگي است.
تفاوت قيمتي آن ها: قيمت جكوزي خانگي به مراتب كم تر از جكوزي استخر مي باشد؛ چرا كه از لحاظ اجرايي زمان كم تري نياز دارند و همچنين جكوزي هاي استخر گران تر از جكوزي هاي خانگي مي باشند. در ميزان مصرف هزينه برق هم جكوزي هاي خانگي به صرفه تر مي باشند.

فروش جكوزي خانگي

فروش حوضچه هاي خانگي غالبا در دو مدل صورت مي گيرد:
جكوزي خانگي يك نفره: اين مدل از حوضچه ها، مانند وان در حمام مي باشد و از يك پمپ براي پرتاب آب به بيرون يعني فضاي داخلي وان استفاده مي شود. بدنه اين نوع از وان ها از جنس فايبر گلاس مي باشد و در حمام و يا اتاق خواب نصب مي شوند. آب اين مدل از حوضچه ها بعد از استفاده تخليه مي شود.
جكوزي خانگي چند نفره: اين مدل از حوضچه ها همان طور كه از نامشان پيداست مختص استفاده چند نفر مي باشد. جنس به كار رفته در اين محصولات از مصالح ساختماني مي باشد. عملكرد پمپ تصفيه اين دستگاه مانند استخر عمل مي كند؛ يعني در ابتدا آب از كف گرفته مي شود و در مرحله بعدي با عبور از صافي به سمت مسير اصلي هدايت مي شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.