پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

نكات ايمني جكوزي خانگي

۱۳ بازديد

از مصرف مواد مخدر و الكل در جكوزي خودداري كنيد.

نوشيدن الكل، دماي بدن را افزايش مي دهد كه اين امر مي‌تواند هنگام تركيب با آب گرم جكوزي به گرماي بدن شما بيافزايد. نوشيدن الكل و مصرف مواد مخدر مي‌تواند باعث خواب آلودگي، حالت تهوع و سرگيجه شود، مي تواند تمركز و تشخيص شما را مختل كرده و خطر غرق شدن را به دليل از دست دادن هوشياري افزايش دهد.
وان جكوزي

كودكان را در جكوزي تنها نگذاريد.

 استفاده از جكوزي براي كودكان زير 10 سال ممنوع است. آب گرم خطرناك است زيرا بدن‌ كودكان توانايي تنظيم دما را ندارد. كودكان در سن 10 سال و بالاتر بايد توسط بزرگسالان از جكوزي استفاده كنند. (به خصوص در نزديكي دريچه‌هاي مكش). در صورت امكان، از صندلي قابل تنظيم استفاده كنيد تا مطمئن شويد كه سر آن‌ها هميشه در بالاي آب مي‌مانند.
هنگامي كه كودكان در جكوزي هستند، دماي آب را زير 37 درجه سانتيگراد نگه داريد.

سر خود را بالاي آب نگه داريد.

برخي از جكوزي‌ها، مجهز به مكش‌هاي قدرتمندي هستند كه آب را توسط موتور جكوزي مي‌مكند و مجدد از طريق جت‌ها پمپاژ مي‌كنند. اگر سر شما در زير اين دريچه‌ها باشد، امكان دارد موهاي شما در اين دريچه ها گير كند. اگر موهاي شما بلند است، آن‌ها را در بالاي سرتان ببنديد تا از گرفتگي آن در فيلتر يا تخليه جلوگيري شود.

از وسايل برقي در جكوزي استفاده نكنيد.

اين شامل تلفن، راديو، تلويزيون و يا هر وسيله اتصال سيم ديگري مي‌شود. بايد اطمينان حاصل كنيد كه هيچ منبع برقي در نزديكي جكوزي وجود ندارد زيرا دستگاه هاي سيم كشي شده و پريز برق در صورت خيس شدن خطرناك هستند.

جكوزي خانگي

اگر جكوزي خانگي داريد به نكات زير توجه ويژه اي داشته باشيد

بررسي منظم تجهيزات جكوزي و آب

براي ايمني جكوزي بهتر است نگهداري منظم آن را در اولويت قرار دهيد. اگر سرويس جكوزي را به صورت دوره‌اي به دست يك سرويس كار ماهر بسپاريد، خيالتان راحت است كه تجهيزات و تنظيمات آن را مورد بررسي قرار خواهد داد. اگر قصد ورود به جكوزي را داشتيد به اين نكته توجه كنيد كه صداي جت پمپ جكوزي و سيستم‌هاي تصفيه به گوشتان برسد اگر در حال كار كردن بود، نشانه خوبي از صحت سيستم جكوزي است

تميز كردن جكوزي ماهي يكبار از نكات ضروري ايمني جكوزي

 براي حفظ ايمني، بهتر است يكبار در ماه كل جكوزي را تميز كنيد. براي اين امر بهتر است كل جكوزي تخليه گردد. سپس به وسيله تميز كننده‌هايي مانند تي پلاستيكي، دستمال و صابون كل سطوح را پاك كنيد. يكي ديگر از مواردي كه بايد به نظافت آن اهميت داده شود، فيلترها هستند. زيرا ممكن است دچار گرفتگي شده باشند، اما با نظافت مسير آنها باز شده و ديوارهاي بيروني جكوزي را هم تميز كنيد. زيرا دائماً در معرض باكتري و ميكروب هستند.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.