جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

رشته حسابداري در آلمان

۸ بازديد

رشته حسابداري در آلمان يكي از رشته هايي است كه متقاضيان زيادي را براي تحصيل مي بيند و ما در اين مقاله قصد داريم تا موضوعات متعددي حول تحصيل حسابداري در آلمان را خدمت شما سروران گرامي ارائه نماييم. از جمله موضوعاتي كه در اين مقاله به آن خواهيم پرداخت مي توانيم به شرايط تحصيل در مقاطع مختلف تحصيلي كارشناسي، ارشد و دكتري در آلمان، مدارك مورد نياز براي پذيرش، دوره آوسبيلدونگ حسابداري در آلمان، گرايشات رشته حسابداري در آلمان، هزينه هاي مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل، بورسيه هاي تحصيل و معرفي بهترين دانشگاه هاي حسابداري آلمان، بازار كار حسابداري در آلمان، فرصت هاي شغلي و درآمد حسابداري در آلمان، شرايط دريافت اقامت و تابعيت پس از تحصيل حسابداري در آلمان و ... اشاره داشته باشيم. بر همين اساس ما در تيم تحقيقاتي موسسه مشاوره اي MIE اين مطالب را جمع آوري نموده و پس از مشورت با وكلاي آلماني تقديم شما نموده ايم تا شما را با ابعاد مختلف رشته حسابداري در آلمان آشنا نماييم. توجه داشته باشيد كه ارائه اطلاعات در باب رشته حسابداري در آلمان به مفهوم اقدام براي اين موضوع نمي باشد و بهتر است شما براي كسب اطلاع از ميزان خدمات با كارشناسان موسسه ارتباط گرفته و مشاوره رايگان تلفني دريافت نموده و راهنمايي هاي تكميلي دريافت كنيد و يا گزينه هاي مناسب مهاجرتي متناسب با شرايط خود را جويا شويد.

شرايط تحصيل رشته حسابداري در آلمان

اطلاع از شرايط تحصيل رشته حسابداري در آلمان يكي از اولين مواردي است كه دانشجويان متقاضي تحصيل حسابداري در آلمان به دنبال آن هستند. دانشجويان تمايل دارند تا بدانند چه مداركي را براي تحصيل حسابداري در آلمان بايد فراهم كنند و در چه مقاطعي امكان تحصيل رشته حسابداري در آلمان وجود دارد. در واقع دانشجويان بايد بدانند كه براي ورود به هر مقطع تحصيلي چه پيش نيازهايي بايد داشته باشند، مدت تحصيل در آن مقطع چقدر است و چه هزينه هايي را بايد بابت تحصيل خود در نظر بگيرند. تحصيل حسابداري در آلمان در تمام مقاطع ليسانس، فوق ليسانس و دكتري امكان پذير است كه همه اين موارد را به صورت مجزا براي شما مورد تحليل قرار داده ايم كه مي توانيد آنها را مطالعه نماييد.

تحصيل كارشناسي حسابداري در آلمان

اولين مقطع تحصيلي كه دانشجويان پس از اتمام دوره دبيرستان وارد آن مي شوند دوره كارشناسي است كه دانشجويان در آن مباني علمي كه وارد آن مي شوند را مي آموزند. دانشجويان متقاضي تحصيل رشته حسابداري در آلمان به طور معمول تمايل دارند تا در دانشگاه هاي دولتي آلمان تحصيل كنند كه اين موضوع در صورتي امكان پذير است كه دانشجويان تسلط كافي به زبان آلماني داشته
دوره هاي آوسبيلدونگ كه در ميان متقاضيان معروفيت بسياري پيدا كرده اند، دوره هايي فني مي باشند كه مهارت هاي لازم را براي ورود متقاضيان به بازار كار در اختيارشان قرار مي دهند و متقاضي با شركت در اين دوره ها، علاوه بر اينكه در زمينه رشته ارائه شده آموزش مي بيند، به صورت عملي نيز مشغول به كار شده و حقوق دريافت مي كند. دوره آوسبيلدونگ رشته حسابداري در آلمان بين دو تا 6 ماه به طول مي انجامد و متقاضي بايد مدرك زبان B2 آلماني را براي شركت در اين دوره در اختيار داشته باشد. حقوق دريافتي متقاضي در حين كارآموزي نيز بين 600 تا 700 يورو در ماه به طور متوسط مي باشد. نكته مهم در اين خصوص، كوتاه مدت بودن دوره و شانس پايين ويزاي آن مي باشد و اغلب به افرادي توصيه مي شود كه در اروپا اقامت دارند.

مدارك مورد نياز براي اپلاي در رشته حسابداري در آلمان

متقاضي براي دريافت پذيرش از دانشگاه هاي آلمان به منظور تحصيل رشته حسابداري در آلمان مي بايست مدارك مورد نياز دانشگاه را جهت اخذ پذيرش ارائه نمايد. ارائه مدارك ناكافي مي تواند منجر به عدم اعطاي پذيرش از سمت دانشگاه به متقاضي شود. لازم به ذكر است كه دانشگاه ها ممكن است از دانشجويان مدارك مختلفي را براي اعطاي پذيرش بخواهند، اما مداركي كه دانشگاه ها عموما براي اعطاي پذيرش از دانشجو مي خواهند عبارتند از:

 

ترجمه ريزنمرات مقاطع تحصيلي پيشين

مدرك زبان

توصيه نامه

 

هزينه تحصيل حسابداري در آلمان

 

بررسي هزينه هاي تحصيل در كشور آلمان از مهم ترين موارد پيش از اقدام مي باشد. شما بايد قبل از انتخاب كشور و دانشگاه، هزينه ها را بررسي نموده و در صورتي كه از تمكن مالي كافي براي مهاجرت برخوردار هستيد، براي اين امر اقدام بفرماييد. هزينه هاي تحصيل در آلمان عبارتند از:

 

·                 

شهريه رشته حسابداري در دانشگاه هاي آلمان

تحصيل حسابداري در دانشگاه هاي دولتي به صورت رايگان صورت مي پذيرد وليكن متقاضيان در دانشگاه هاي خصوصي مستلزم پرداخت شهريه تحصيل هستند كه عموما در مقاطع مختلف، ساليانه بين 10 تا 20 هزار يورو به طور متوسط براي متقاضيان هزينه خواهد داشت.

باشند و براي ورود به دانشگاه حداقل مدرك زبان آلماني B1 تا B2 را داشته باشند. دانشجوياني كه بتوانند به زبان آلماني وارد دانشگاه هاي حسابداري آلمان شوند مي توانند بدون پرداخت شهريه و به صورت رايگان در دانشگاه هاي دولتي تحصيل نمايند. تحصيل به زبان انگليسي در آلمان در دانشگاه هاي خصوصي نيز امكان پذير است كه دانشجويان با ارائه مدرك زبان آيلتس 6 و با پرداخت حداقل 20.000 يورو در سال مي توانند تحصيل نمايند. به طور معمول تحصيل دوره كارشناسي رشته حسابداري در آلمان 3 الي 4 سال به طول مي انجامد.

براي مطالعه بيشتر اينجا كليك كنيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.