جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

اكسپرس اينتري كانادا

۸ بازديد

اكسپرس انتري كانادا چيست؟

 

با نگاهي به آمار امروز كانادا متوجه اين موضوع مهم ميشويم كه حدود 20 درصد از جمعيت اين كشور را افراد بالاي 65 سال تشكيل مي‌دهند كه اين مسئله براي يك كشور در حال رشد و توسعه معضل به حساب مي‌آيد. به همين دليل دولت كانادا سالانه تعداد قابل توجهي از مهاجران را مي پذيرد. اين مهاجران اغلب نيروهاي كار جوان و متخصص در حوزه هاي تعريف شده در بانك مشاغل ملي كانادا هستند. با اين كه راهكار دولت براي توسعه بيشتر پذيرفتن مهاجرين بود اما قوانين سفت و سختي براي اين موضوع تدوين شد تا از واجد الشرايط بودن افراد متقاضي اطمينان حاصل شود.

كاناد از سال 2015 برنامه EXPRESS ENTRY را معرفي كرد. اكسپرس انتري برنامه‌اي است كه توسط دولت كانادا در سطح فدرال يا استاني طراحي شد تا نياز اين كشور به نيروي كار را رفع كند. كانادا جهت پيشبرد اهداف اقتصادي خود نياز به نيروي كارآزموده و متخصص دارد و با سياست گذاري فعلي، نيروي كار مورد نياز را از طريق مهاجرين و متخصصين با ارائه مزايايي همچون اقامت دائم و مجوز زندگي و بهره مندي از همه مزاياي اجتماعي و اقتصادي اين كشور تامين مي‌كند.

اكسپرس انتري كه معنوي لغوي آن به معني ورود سريع است سيستمي‌ست كه روند مهاجرت به كانادا را آسان و سريع‎تر كرده است. سيستمي شدن روند كاري ، ثبت‌نام ، ارسال مدارك و امتيازبندي ، منجر به آسان تر و سريع تر شدن رسيدگي و طبقه بندي درخواست متقاضيان شده و با استفاده از سيستم آنلاين متقاضي مي‌توانند در هر لحظه موقعيت و ميزان موفقيت خود را در پنل كاربري‌اش ببيند.

توجه داشته باشيد كه مخاطبان سيستم اكسپرس انتري جامعه تحصيل‌كرده و با سابقه در حرفه‌هاي مورد تقاضاي كانادا است. سالانه بيش از چهارصد هزار مهاجر از طريق برنامه اكسپرس انتري وارد خاك اين كشور مي‌شوند.

مزاياي اكسپرس انتري

اكسپرس انتري براي افرادي كه پذيرش شوند مزاياي زيادي از جمله دريافت اقامت دائم اين كشور از همان ابتداي ورود به خاك كانادا را خواهد داشت. افراد پذيرفته شده مي‌توانند حتي بدون سابقه تحصيل يا كار در كانادا ، براي خود و خانواده‌شان اقامت دائم كانادا دريافت كنند و پس از ورود به كانادا با اين مجوز آزادانه به تحصيل و كار بپردازند و تمامي حقوق شهروندي كانادايي را از ابتداي ورود داشته باشند. همچنين افراد پذيرش شده از طريق اكسپرس انتري مي‌توانند پاسپورت كانادا دريافت كنند كه يكي از قدرتمندترين پاسپورت‌هاي جهان است و با پاسپورت كانادا تقريبا  مي‌توانيد به 100 كشور دنيا بدون ويزا سفر كنيد. به جرات مي‌توان اكسپرس انتري را ارزان‌ترين و سريع‌ترين روش مهاجرت به كانادا و اخد اقامت دائم كانادا معرفي كرد. مزاياي ديگري نيز جهت جلب توجه شما به روش اكسپرس انتري كانادا در زير آمده.

تحصيل و آموزش در مدارس دولتي كانادا براي فرزندان شما رايگان است.

مي توانيد اسپانسر يكي از اعضاي خانواده خود براي دريافت اقامت دائم كانادا شويد.

مي توانيد از امكانات درماني و بهداشتي رايگان براي تمام اعضاي خانواده خود استفاده كنيد.

مي توانيد پس از گذراندن 3 سال نسبت به شهروندي دائم كانادا اقدام كنيد.

ميتوانيد براي دوستان يا اعضاي خانواده دعوتنامه براي ويزاي توريستي كانادا ارسال كنيد.

ميتوانيد با هزينه يك دهم دانشجوي بين المللي در بهترين دانشگاه هاي كانادا تحصيل كنيد.

سيستم اكسپرس اينتري كانادا شامل چه كساني مي شود؟

همان طور كه مي دانيد سيستم اكسپرس اينتري يكي از مسيرهاي اصلي گرفتن اقامت دائم كانادا است و داوطلبان را در سه دسته بررسي مي كند. اين سه گروه شامل :

۱_ دسته نيروي كار خبره فدرال

۲_ دسته تاجرين خبره فدرال  

۳_ دسته نيروي كاري با تجربه كار در كانادا

براي ثبت نام در ليست اكسپرس اينتري نيازي به داشتن پيشنهاد شغلي يا جاب افر كانادا (Job Offer) نيست. و در يك سيستم مشخص از ميان كساني كه بالاترين امتياز را داشته اند براي درخواست اقامت دادم دعوت مي شود.

اهداف مهاجرتي كانادا تا سال ۲۰۲۱

تعداد مهاجرين هدف در برنامه سال ۲۰۱۸ دولت كانادا از طريق اكسپرس انتري در سال ۲۰۱۸ افزايش داشت و برنامه ريزي شده كه اين افزايش هر ساله تا سال ۲۰۲۱ ادامه داشته باشد.

كانادا همچنين تعداد مهاجرين هدف در برنامه هاي ايالتي خود را نيز در سال ۲۰۱۸ به ۵۵۰۰۰ نفر افزايش داده است، همچنين اين افزايش سالانه تا سال ۲۰۲۱ نيز در چشم انداز اين برنامه قرار داده شده است.

بنا بر گفته IRCC بسياري از داوطلبان پذيرفته شده براي اقامت دائم در سال ۲۰۱۸، از ميان داوطلبان نيروي متخصصي بودند كه در همان سال براي مهاجرت درخواست داده بودند، تعدادي نيز داوطلباني بودند كه در سال ۲۰۱۷ پرونده آنها پردازش شده بود و در سال بعد از آن انتخاب شده بودند.

اين پذيره هاي اقامتي شامل خود داوطلبين و همچنين خانواده هاي آن ها بوده است.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.