پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

جكوزي خانگي چيست؟

۸ بازديد

جكوزي

حوضچه اي دايره اي شكل و به شكل ها و ابعادهاي گوناگون پر از آب است كه به وسيله ي جت ها آب را به شدت و به سرعت به بيرون پرتاب مي كنند تا با قرار گرفتن بدن در مسير اين فشار آب ماساژبدن و يا به اصطلاح ماساژ درماني صورت بگيرد.
استفاده از جكوزي بيشتر با هدف درماني صورت مي گيرد و انواع و اقسام و ابعاد مختلفي دارد.
وان جكوزي خانگي يك سيستم بسيار ساده تر و جمع و جور با كه داراي قابليت هاي جكوزي هاي بزرگ در استخرها مي باشند كه در بعد خانگي و براي افراد معمولي بصورت يك نفره تا شش نفره بستگي به نياز افراد اجرا مي شود.

جكوزي خانگي

وان جكوزي خانگي به دوشكل در خانه ها و آپارتمان ها و ويلا ها ساخته مي شود. نوع اول عبارت است از جكوزي روكار و نوع دوم جكوزي توكار كه پيش تر مقاله اش موجود است.
جكوزي روكار فايبرگلاس عمدتا از( پشمه شيشه و  رِزين و A.B.S ) و اكرليك ساخته مي شود.
جكوزي خانگي
اين نوع جكوزي ها تمامي لوله كشي خود را به صورت پيش ساخته دارند و بواسطه يك يا دو پمپ عمل مكش و دهش آب را انجام مي دهند. معمولا جكوزي هاي رو كار بيشتر مورد توجه خانه و افراد مي باشد.
بيشتر بخوانبد: جكوزي روكار ، جكوزي توكار

اجزاي وان جكوزي خانگي

* بدنه اصلي
* شاسي (چهارچوب اصلي)
* موتور اصلي خروج آب از نازل ها
* نازل هاي خروج آب جكوزي
* لوله هاي هدايت كننده آب به نازل ها
* جت هاي كف و كناره
* شيرآلات
لايه رويي وان جكوزي را ورق هايي تشكيل مي دهند كه در واقع آب در آن قرار مي گيرد.
اين ورق ها در ضخامت هاي مختلف تهيه و استفاده مي شوند. اغلب ضد آب و مقاوم در برابر خط و خش هستند و رويه اي فوق العاده نرم دارند تا باعث آسيب به پوست نشود.
پمپ هاي جكوزي يا موتور جكوزي وظيفه چرخاندن و يا به گردش در آوردن جريان آب در وان جكوزي را بر عهده دارند. اين پمپ ها از بالاترين ايمني، مقاومت خوب در برابر گرما، داراي لرزه گير، صداي پايين و با قدرت بالا است.

جكوزي خانگي 2

برخي از وان جكوزي هاي خانگي علاوه بر موتور اصلي يك موتور اضافه هم دارند كه به اين موتور، موتور بلوئر مي گويند و وظيفه اين موتور بلوئر مكش هوا از محيط و دميدن آن از ماساژورهاي اطراف جكوزي خانگي مي باشد.
شاسي اسكلت اصلي وان جكوزي خانگي است كه ساير اجزا را نگه مي دارد و معمولا براساس تعداد نفرات جكوزي مقاومت هاي متفاوتي دارد.
ماساژورها همان ورودي هاي آب و هوا در درون جكوزي هستند كه هم در بدنه و هم در كف تعبيه مي شوند. برخي از اين ماساژورها منافذ قابل تنظيمي دارند، به اين صورت كه با چرخاندن آن ها مي توان فشار ورودي آب را به داخل جكوزي كم و زياد كرد.
برخي از وان جكوزي ها به هيترهايي مجهز هستند و برخي تنها با آب گرم مصرفي گرم مي شوند. اين هيتر ها داراي ترموستات محيطي و يا سنسورهايي هستند كه باعث تنظيم دماي آب مي شود و در هنگام استفاده از جكوزي هيترهاي آن به كار مي افتد.

فوايد درماني جكوزي

* كمك به داشتن خوابي راحت
* ماساژ تراپي
* رفع خستگي عضلات
* صرفه جويي در مصرف آب
* كاهش استرس
* گرما درماني
* كنترل فشار خون
* كنترل قند و وزن

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.